فاطمه
به روایتی هنگام دفن فاطمه چهل قبر را آب پاشیدند كه قبر آن حضرت
مشخص نباشد و به روایت دیگر قبر آن حضرت را با زمین هموار كرد كه
علامت قبر معلوم نباشد؛ این کارها برای آن بود كه موضع قبر آن حضرت را
ندانند و بر قبر ایشان نماز نخوانند و خیال نبش قبر آن را به خاطر
نگذرانند........................(روضة الواعظین؛151)
به این سبب در مورد محل قبر آن بانو علیهاالسلام اختلاف نظر واقع شده
است: بعضی گفتهاند در بقیع نزدیك قبور ائمه بقیع است و بعضی گفتهاند
میان قبر حضرت رسالت و منبر آن حضرت دفن شده است، زیرا كه حضرت فرمود:
میان منبر و قبر من باغی از باغهای بهشت است و منبر من بر دری از
درهای بهشت است. اصّح آن است كه آن حضرت را در خانه خود دفن
كردند، چنانچه روایت صحیح بر آن دلالت میكند. ابن شهرآشوب و دیگران
روایت كردهاند چون خواستند كه آن حضرت علیهاالسلام را در قبر گذارند، دو
دست شبیه دستهای رسول خدا صلی الله علیه و آله از میان قبر پیدا شد،
و آن حضرت را گرفت و به قبر برد...............(مناقب ابن شهر آشوب؛ 3/414
با كمی اختلاف.)
حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام روایت كرده است، هفت كس بر جنازه
حضرت فاطمه علیهاالسلام نمازگزاردند: ابوذر، سلمان، مقداد، عمّاریاسر،
خذیفه، عبدالله بن مسعود، و من امام ایشان بودم...............................
بس که آزردند اعدا حال زارم یا علی..... من نخواهم تا بیایند برمزارم یا علی
...............................................................................................
فاطمه،دخت رسول خاتم است..................فاطمه نور دوچشم مصطفی است
فاطمه،صاحب الزمان رامادراست......فاطمه عشق است،عشق حیدراست
فاطمه،بانوی هردوعالم است.........................فاطمه،نام خوشش ورد زبان
فاطمه،ناب عفاف وعفت است......................فاطمه کل زنان را سروراست
فاطمه،بخشنده وبی ادعاست..........فاطمه،دریای رحمت. چون علی است
فاطمه،رامقصدی لاهوتی است.....................فاطمه،معصومه وصدیقه است
فاطمه،منجی روزمحشراست....................فاطمه، درس تولاوتبرا داده است
فاطمه،حق را ولی است ..........................................فاطمه، فاطمه،است
فاطمه،دست من.مسکین بگیر.. ....................فاطمه جان، سیف رانوکرپذیر
ایام شهادت بزرگ بانوی دوعالم برهمه دوستداران اهل بیت تسلیت می
گویم.. یا فاطمه.................


.jpg)



