حکایت فنی های شاهد
با نام خدا و با عرض سلام خدمت دوستان گرامی
بعد از 9سال خاک اینجارو تمیز می کنم و مطلب جدید میذارم هر چند که مطلب من هم به خاک خواهد نشست.
خواستم مقایسه ای کنم بین دانشگاه شاهد با دانشگاه های آزاد و پیام نور(البته چون پیام نورو دقیقتر اطلاع دارم مقایسرو با پیام نور نوشتم)
ترم دوم
دانشجو: درس پیشنیاز درسای ترم دوم رو افتادم چکار کنم؟
شاهد: این ترم درو دیوارو نگاه کن تا درس پیشنیاز پاس شه بعد درسای پس نیاز رو برداری (البته این مشکل الان و به لطف تحریم های غرب و بودجه کم آوردن دانشگاه ها رفع شده حتی سنوات از 12 ترم به 10 ترم کاهش پیدا کرده)
پیام نور: اشکال نداره عزیزم پیش نیازی که افتادی رو با پس نیازا با هم بردار
ترم سوم
دانشجو: میخوام انتخاب واحد کنم چون یه ترم عقب موندم زمان کلاسا و امتحانا تداخل داره چکار کنم؟
شاهد: ما طبق چارت زمان کلاسا و امتحانارو تنظیم می کنیم این مشکل شماست اگه یه ترمم صبر کنی با ورودی های جدید هم چارت میشی و مشکلات تداخلیت هم حل میشه.
پیام نور: اشکال نداره عزیزم اشکالی نداره که زمان کلاس یا امتحانت تداخل داره نمیخواد کلاس بری خودت بخون.
ترم چهارم
دانشجو: میشه تابستون واحد بردارم عقب ماندگیم جبران شه؟
شاهد: نه نه اصلا چه معنی داره دانشجو تابستون واحد برداره؟ دیگه از این حرفا نزنیا آقای خیاطی ناراحت میشن.
پیام نور: اشکال نداره عزیزم احتمالا تابستون درسایی که لازم داریو ارائه میده اونوقت بردار.
ترم پنجم
دانشجو: میخوام یه درسیو حذف اضطراری کنم چکار کنم؟
شاهد: باید در زمان مقرر درخواست بدی و و در درخواستت از مدیر گروهو استاد راهنما و هر کی که تو راه دیدی امضا جمع کنی بیاری!
پیام نور: عزیزم اینکه درخواست نمیخواد همینکه امتحان پایان ترم شرکت نکنی حذف میشه.
ترم ششم
دانشجو: ای وای زمان من فکر میکردم امتحان ساعت یکه ولی ساعت 8:30 بوده حالا من چکار کنم؟
شاهد: لازم نیست کاری کنی یه صفر میره تو کارنامت که با معدل کلت هم جمع میشه
دانشجوی دیگر: من رفتم بیمارستان مورد تایید دانشگاه نامه گرفتم درسمو حذف کردن دیگه صفر ندادن بهم ولی دانشجوهای پزشکی که برا کارآموزی اومده بودن اونجا با هم پچ پچ میکردن و بهم میخندیدن میگفتن این برای حذف امتحان اومده ها.
پیام نور: اشکال نداره عزیزم فداسرت که به امتحان نرسیدی درستو حذف می کنیم صفرم بهت نمیدیم.
ترم هفتم
دانشجو: چرا همه درسا استادش یه نفره یا یه گروه ارائه شده؟
شاهد: اینجا دانشگاه دولتیه
ترم هشتم
دانشجو: با اینکه شرایط مهمان شدن ترم تابستان خیلی خاص و محدوده ولی این دوست ما تمام شرایط قانونی شمارو داره برای چی دکتر خیاطی اجازه نمیده؟
شاهد: ما هم نمیدونیم چرا اجازه نمیده!
ترم نهم
دوست دانشجو: یه رفیق پیدا کردم ورودی جدید ارشده لیسانسشو پیام نور گرفته اونم ورودی 88 بوده
دانشجو: عه یعنی کسی که رتبش از من بدتر شد رفت دانشگاه پایینتر الان ترم یک ارشده تو همین شاهد یعنی الان از من بالاتره؟!
ترم دهم
دانشجو: یه استادی موقع درس دادن برمیگشت عقبو میدید که همه حیران نگاه میکنن و هیچی از درس نمیفهمن کیف میکرد و به درس دادنش ادامه میداد
یه استادی میگفت 8 با 8:01 فرق داره پس اگه یک دقیقه دیر بیای کلاس رات نمیدم همون استاد دیرش شده داشت میدوید که برسه به کلاس
یه استادی برگه های پایان ترمو تصحیح نمیکرد و هر جور حال میکرد نمره میداد از یکی دستور if رو میپرسید که چکار میکنه و از یکی برنامه ای میخواست که عملیات محیرالعقول انجام بده!
بچه ها میگفتن که برای یک استادی یا باید قید نمره رو بزنی یا قید جنسیتت رو!
شاهد: هیئت علمیارو که نمیشه کاریش کرد مدعووین رو هم استاد نداریم اگه پیدا کنیم عوض می کنیم
پیام نور: بجز درسای عملی، حضور در کلاس که اجباری نیست امتحاناتم که سراسری برگزار میشه و طراح سوال استادتون نیست
و حالا اوج داستان بعد از سختی های فراوان و رسیدن به مدرک دانشگاه شاهد:
یه مدتی در مورد ویزای کاری استرالیا تحقیق کردم برای گرفتن ویزای کاری نیاز به جمع کردن امتیاز هست لیسانس از دانشگاه سکشن1 پانزده امتیاز داره(معادل با لیسانس استرالیاست) و لیسانس از دانشگاه سکشن2 ده امتیاز(معادل با فوق دیپلم استرالیاست). جالب اینکه آزاد علوم تحقیقات و آزاد مرکز و آزاد شمال و آزاد جنوب و حتی آزاد قائمشهر و غیرانتفاعی علم و فرهنگ و حتی دانشگاه پیام نور سکشن1 هستن ولی دانشگاه شاهد با افتخار سکشن2 هست.
امیدوارم که قوانین دانشگاه شاهد بهتر شده باشه ما که خیلی اذیت شدیم دیگه بعدیا اذیت نشن.
چنتا عکس هم از دانشگاه میذارم خاطراتتون زنده شه. تغییراتی که انجام شده: دانشکده هنرو دانشکده پزشکی و راه گلکاری شده از نگهبانی تا سمت سلف اضافه شدن و راه خاکی منتهی به ساختمان مرکزی سنگ کاری شده یه مسجد هم وسط دانشگاه ساختن.
https://s26.picofile.com/file/8457388584/Shahed.rar.html
درپایان برای همتون آرزوی موفقیت دارم و اگر حوصله بخرج دادید تا آخر خوندید دمتون گرم.